Goede tekst

Goede tekst. Het klinkt zo eenvoudig. Dus wat houdt je tegen? Je kunt toch zelf ook wel een paar goede woorden op papier zetten? Zo goed is je Nederlands toch nog wel? Vast wel, maar…

  • Je weet te veel

Je kent je eigen product of dienst tot in het kleinste detail. Zo goed, dat je al snel over het hoofd van je klant heen praat. Je vertelt heel enthousiast en gedetailleerd hoe goed je zaak is, wat de uitmuntende producteigenschappen zijn en vergeet in je enthousiasme het klantvoordeel.

Ik ken jouw onderneming, jouw  product (nog) niet en denk niet als jij, maar als je klant: ‘Wat is mijn voordeel?’ Laat het me maar weten als je aan een nieuwe tekst toe bent.

  • Webteksten

Een goede webtekst is kort, krachtig, activerend en vooral… vindbaar door de zoekmachines. Zulke teksten moeten voldoen aan de eisen van SEO – search engine optimalisation. Dat vraagt een gespecialiseerde schrijftechniek.

  • Teksten op papier

Zorgen dat je lezer geboeid blijft. Of het nou gaat om brochures, jaarverslagen of artikelen. Pakkende teksten die ervoor zorgen dat de lezer dóórleest en actie onderneemt.

  • Redactie

Een ‘second opinion’ levert altijd winst op. Ik kijk naar spelling en stijl. Maar ook naar consistentie en samenhang. Hanteer je een huisstijl? Dan neem ik die ook mee in mijn redactiewerk. Lees er meer over op de redactiepagina.

  • Hertalen

Je hebt een vertaling gemaakt, of laten maken. Alles klopt: de woorden, de zinnen, de interpunctie. Maar het is nog nét geen Nederlands. Ik herschrijf de tekst voor je: redactiewerk zonder de inhoud geweld aan te doen.

  • Populariseren

Je zit goed in het onderwerp. Je werkstuk, scriptie, thesis of wetenschappelijk verhaal is klaar. Maar wie gaat het lezen, behalve vakgenoten? Snapt de geïnteresseerde leek waar je het over hebt? Dan is het tijd om je verhaal in een populair jasje te steken.

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *